فورد رانندگی بدون دخالت دست را به موستانگ می آورد
- ژوئن 24, 2020
- دستهبندی نشده
- 0 دیدگاه
- 6 بازدید
فورد رانندگی بدون دخالت دست را به موستانگ می آورد
فورد رانندگی بدون دخالت دست را به موستانگ Mach-E میآورد.فورد یکی از خودروسازان سنتی است که با جدیت تمام بابهرهگیری از فناوری تکنولژی خودران و پیشرانههای الکتریکی را پشتیبانی میکند. این شرکت آمریکایی با رونمایی از کراساوور برقی Mach-E در پاییز گذشته رسما به بازار خودروهای برقی وارد عرضه تولید شد و حالا با تجهیز این مدل به سیستم دستیار فعال رانندگی (Active Drive Assist) میخواهد توانمندیهای خود در زمینه فناوری خودران را به رقیبان خود نشان میدهد
رانندگی بدون دخالت دست در واقع نسخه تکاملیافته از سیستم کروز کنترل هوشمند فعال با قابلیت حفظ خودرو در بین خطوط محسوب میشود. تکمیلکننده عملکرد این سیستم دوربین پیشرفته نصب شده در مقابل راننده است که حتی در صورت استفاده از عینک آفتابی، توانایی ردیابی چشمان او را دارد.
رانندگی بدون دخالت دست در واقع نسخه تکاملیافته از سیستم کروز کنترل هوشمند فعال با قابلیت حفظ خودرو در بین خطوط محسوب میشود. تکمیلکننده عملکرد این سیستم دوربین پیشرفته نصب شده در مقابل راننده است که حتی در مواقع ضرروی از عینک آفتابی این امکان را دارد که چشمان او را ردیابی کند
قابلیت ردیابی چشم به خاطر تجهیز موستانگ به حالت رانندگی بدون دخالت دست (هندزفری/Handsfree) توسعه یافته است. همانطور که از نام این حالت مشخص است با انتخاب آن رانندگان میتوانند در اتوبانهای دو طرفه و مناطقی که از قبل مشخص و نقشه برداری شده است، دستان خود را از روی فرمان بردارند.
به گفته فورد سیستم دستیار فعال رانندگی در بیش از 100 هزار مایل از اتوبانهای دو طرفه 50 ایالت متحده و کانادا قابل بهره برداری است. هنگام فعال بودن این سیستم، راننده باید به طور مداوم مسیر پیش رو را تحت نظر داشته باشد. چنانچه به هر دلیلی وی تمرکز یا هوشیاری خود را از دست دهد، سیستم مذکور شروع به اخطار دادن نموده و از سرعت خودرو میکاهد.