هوشمند تکنولوژی

اخبار تکنولوژی - اخبار موبایل - اخبار لوازم هوشمند - دنیا تکنولوژی - تکنولوژی جدید

هوشمند تکنولوژی

اخبار تکنولوژی - اخبار موبایل - اخبار لوازم هوشمند - دنیا تکنولوژی - تکنولوژی جدید

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سیاه چاله چیست ؟به زبان ساده

سیاه چاله چیست ؟به زبان ساده : اخیراً برای اولین بار در تاریخ، ستار‌ه‌شناسان اعلام کردند توانسته‌اند اولین تصویر واقعی از یک سیاه چاله را دریافت کنند. این رهیافت در نتیجه استفاده از چندین تلسکوپ مختلف در سرتاسر کره زمین بدست آمده است.

از این رو در این مطلب  قصد  داریم تا به  جرات ترسناک‌ترین ناحیه شناخته شده از کیهان، یعنی سیاه‌ چاله را معرفی کنیم.

با هوشمند تک همراه باشید.

1. مقدمه
2. تولد سیاه چاله
3. کوتوله‌ها و غول‌ها

مقدمه

سیاه چاله به ناحیه‌ای از فضا گفته می‌شود که در آن جرم بسیار زیادی در ناحیه‌ای بسیار کوچک متمرکز شده است. برای نمونه فرض کنید جرمی به اندازه ۱۰ برابر خورشید در ناحیه‌ای به اندازه قطر نیویورک جمع شده باشد. جالب است بدانید یک قاشق غذاخوری از جرم سیاه چاله، جرمی برابر با ۹۰۰ میلیارد تن را دارد. این فضای بسیار متراکم منجر به ایجاد میدان گرانشی قدرتمندی خواهد شد به نحوی که حتی نور نیز نمی‌تواند از آن فرار کند. در حقیقت در این ناحیه، فضا-زمان بسیار خم شده و حالت نقطه‌ای پیدا می‌کند.

در شکل زیر به صورت کیفی میزان خم شدن صفحه فضا-زمان در حضور خورشید، ستاره نوترونی و سیاه چاله نشان داده شده است.

 

  • ۰
  • ۰

قابلیت تماس اینترنتی دیوار به زودی راه‌اندازی می‌شود

قابلیت تماس اینترنتی دیوار به زودی راه‌اندازی می‌شود : و کاربران می‌توانند از طریق این تماس اینترنتی با خریداران یا فروشندگان تعامل داشته باشند. مزیت این روش، افشا نشدن شماره تماس آگهی‌دهنده است.

قابلیت تماس اینترنتی دیوار به زودی راه‌اندازی می‌شود

  • ۰
  • ۰

شبیه‌سازی جدید از نقش ماسک صورت در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا

نقش ماسک صورت در جلوگیری از انتقال ویروس کروناماسک صورت از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می‌کند و در این میان ماسک پارچه‌ای با اختلاف از سایر ماسک‌های غیرپزشکی دارای بیشترین تاثیر است.

یک شبیه‌سازی جدید به درستی نشان می‌دهد که چرا استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضروری است.

نقش ماسک صورت در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا

 

بدون ماسک، قطرات تولید شده به هنگام سرفه می‌توانند تا ۳۷ متر پخش شوند، اما استفاده از ماسک این فاصله را به ۱۲ سانتی‌متر کاهش می‌دهد. بر اساس شبیه‌سازی‌های انجام شده، مشخص شد که برخی از ماسک‌های پارچه‌ای در مقابل انتشار ویروس بهتر از سایر ماسک‌ها عمل می‌کنند. سیدارتا ورما، نویسنده اصلی این پژوهش و استادیار دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه فلوریدا گفت:

تصاویر به‌کار رفته در مطالعه ما می‌تواند به شما کمک کند که دلیل منطقی برای دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و توصیه هایی برای استفاده از ماسک صورت پیدا کنید.

پژوهشگران برای شبیه‌سازی سرفه، سر یک مانکن را به دستگاه مه (که از آب و گلیسیرین بخار تولید می‌کند) متصل کرده و از پمپ برای بیرون کشیدن بخار از طریق دهان مانکن استفاده کردند. آن‌ها سپس قطرات بخار را با استفاده از ورق لیزری که با عبور یک نشانگر لیزر سبز از طریق میله استوانه‌ای ایجاد شده بود، تصویرسازی کردند. در این تنظیم، سرفه‌های شبیه‌سازی‌شده به عنوان بخار سبز که از دهان مانکن بیرون می‌آید، ظاهر می‌شوند.

پژوهشگران سپس چندین نوع ماسک غیرپزشکی را روی صورت مانکن گذاشتند تا اثربخشی آن‌ها را در توقف این سرفه‌ها آزمایش کنند. آن‌ها دریافتند که بدون پوشاندن ماسک، سرفه‌های شبیه‌سازی شده در مدت زمان ۵۰ ثانیه تا بیش از ۳/۵ متر حرکت می‌کنند.

ماسک پارچه‌ای دست‌ دوز خانگی با لایه‌های متعدد، بیشترین میزان کاهش انتشار قطرات را به خود اختصاص داد،

اگرچه در بالای ماسک یعنی بین بینی و قسمت بالایی پارچه نشت جزئی وجود داشت. هنگامی که مانکن این ماسک را پوشید، قطرات فقط تا فاصله ۱۳/۲ سانتی‌متر به جلو حرکت کردند. ماسک قیفی‌شکل هم از عملکرد خوبی برخوردار بود و قطرات آن تقریبا تا فاصله ۲۰ سانتی‌متر از صورت پخش شدند.

این تصویر نشان می‌دهد که چگونه ماسک صورت از انتقال وروس کرونا جلوگیری می‌کند

 

با این حال، سربند تک‌لایه (ساخته‌شده از پارچه‌ی کشی) و دستمال تاشده تاثیر کمتری داشتند.

قطرات نشت‌کرده از ماسک، بیش از ۱ متر با ماسک تک لایه و بیش از ۰/۳ متر) با دستمال پخش شدند. بااین‌حال، گرچه ماسک‌های غیرپزشکی آزمایش شده در این مطالعه میزان‌های مختلفی از نشت را نشان دادند، اما احتمالا در جلوگیری از پراکنده شدن قطرات شدیدتر تنفسی مؤثر هستند.

ورما گفت: «ارتقای آگاهی آحاد عمومی درمورد اقدامات پیشگیرانه مؤثر برای جلوگیری از شیوع بیشتر کووید ۱۹ بسیار مهم است، زیرا این ویروس به شدت در حال گسترش است.»

 

  • vahid fadaei
  • ۰
  • ۰

بازی PUBG و ۱۲ نکته برای تازه واردها

بازی PUBG

بازی PUBG و ۱۲ نکته برای تازه واردها

بازی PUBG

بازی PUBG و ۱۲ نکته برای تازه واردها 

– بازی PUBG و ۱۲ نکته برای تازه واردها پابجی یک بازی  آنلاین تعلیق آمیز و پرهیجان است که برای موفقیت در آن باید نکات مهمی را رعایت کنید. نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم می‌توانند کمک ویژه‌ای به شما کنند.

بازی PUBG یا همان PlayerUnknown’s Battlegrounds  فعلا یکی از محبوب‌ترین عناوین سبک بتل رویال است و میلیونها نفر به صورت روزانه به بازی با آن میپردازن. اگر عتشق هیجان هستید و میخواهید در باز اول شوید به این چند نکنه توجه کنید و با ما همراه باشید

بازی پابجی یک پدیده در ژانر بتل رویال بود که در سال ۲۰۱۷ برای رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان منتشر شد. نسخه‌های پلی استیشن ۴ و گوشی‌های هوشمند آن نیز در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد تا این بازی، بیش از پیش محبوب شود. بازی پلیرآن‌ناونز بتل‌گراندز با اینکه با ورود عناوین متنوع، حالا کمتر در مرکز توجه قرار دارد اما هنوز هم بهترین ها و ، یکی پرطرفدارترین بازی‌های بتل رویال حال حاضر جهان است و فروش ۵۰ میلیون نسخه‌ای آن از همین مسئله حکایت دارد.

وقتی به ژانر بتل رویال می‌رسیم، بازی PUBG یک اثر جریان ساز و انقلابی است که این ژانر را به محبوبیت رساند و در طول این سال‌ها، بسیاری از شرکت‌ها تلاش کرده‌اند تا مدل بتل رویال آن را در بازی‌های خود پیاده‌سازی کنند. بدیهی است که هر روز، بازیکنان جدیدی نسبت به انجام آن کنجکاو شوند، خصوصا در دوره‌ای که تقریبا اکثرا بازی دوستان، نسخه موبایل آن را تجربه کرده‌اند.

 

راهنمای بازی PUBG برای تازه واردها

اگر بدون هیچ نقشه، برنامه یا مهارت خاصی به انجام این بازی بپردازید، مدت زمان زیادی را صرف شکست خوردن میکنید اما اگر از کسانی هستید که هدف اصلی آن‌ها پیروزی در بازی و شکست دادن ۹۹ بازیکن دیگر است، باید موارد زیادی را در نظر داشته باشید و به شکل متفاوتی بازی کنید. نکاتی که در ادامه مطالعه کنید، می‌توانند در این زمینه کمک مناسبی به شما کنند.

– سرعت و هوشمندی

برای پیروزی در بازی باید خیلی سریع باشید، مخفی کاری کنید و از درگیری‌های بیهوده با دشمنان بپرهیزید. در همان اول بازی که از هواپیما بیرون می‌پرید، حواستان باید به اطراف باشد و ببینید چه کسی دیگر در منطقه مورد نظر شما پریده است.

هنگامی که به زمین رسیدید، در اولین فرصت یک اسلحه بردارید و آماده هرگونه درگیری باشید. ما به شما میگوییم  که حداقل  به نقاط خلوت بپرید، جایی که بتوان آمادگی اولیه برای مبارزه را بدست آورد. همیشه به اطراف توجه داشته باشید و سریع حرکت کنید. دشمنان شما ممکن است در هر جایی پنهان باشند، در میان علف‌ها و یا شاید داخل دستشویی یک خانه! بنابر این باید صبور بوده و سعی کنید تا غافلگیر نشوید. هدف اصلی شما در بازی این است که زنده بمانید، بنابر این هیجان زده عمل نکنید و اگر موقعیت مناسبی ندارید، دشمنان را به چالش نکشید. با کمی صبر و تحمل، بسیاری از بازیکنان کشته خواهند شد و این یعنی دردسر کمتری برای شما!

– سرعت و هوشمندی

بازی PUBG و ۱۲ نکته برای تازه واردها

 

آغاز هر مسابقه بسیار مهم است، پس سعی کنید آغاز مناسبی داشته باشید. مهم نیست که در اوایل بازی، اسلحه‌های خوبی ندارید، مهم این است که به تدریج آمادگی لازم را به دست بیاورید و در این میان، زنده بمانید.

– کنترل‌های بازی را به خوبی فرا بگیرید

کنترل بازی فقط به راه رفتن و شلیک کردن خلاصه نمی‌شود بلکه دکمه‌های زیادی وجود دارند که باید به خاطر بسپارید و در بازی به کار بگیرید. از مهم‌ترین کارهای شما، چرخاندن همیشگی موس است تا همیشه حواستان به اطراف باشد، خصوصا در زمانی که در حال لوت کردن (جمع آوری تجهیزات) هستید.

شما باید بر روی زمین خوابیدن، نشستن، آرام راه رفتن و غیره را نیز به خوبی یاد بگیرید و در بازی استفاده کنید. علاوه بر این‌ها، مدیریت فرصت ها هم کار آسانی نیست که کسی بتواند سریع انجام بدهد ، می‌تواند در بازی موفق‌تر باشد. اگر هم محل قرارگیری یک دکمه برای شما مناسب نیست، از بخش تنظیمات، آن را تغییر دهید تا مشکلی در این زمینه نداشته باشید.

– به دایره مرگ توجه داشته باشید

مطابق معمول عناوین بتل رویال، یک «دایره» یا «طوفان» در اطراف شما قرار دارد که با گذشت زمان کوچک‌تر می‌شود و همیشه باید درون آن حضور داشته باشید، در غیر این صورت کشته خواهید شد. با نگاه به نقشه (مطابق تصویر بالا)، می‌توانید این دایره را رویت کنید. اگر بیرون دایره قرار بگیرید،  سلامت از آن خارج شوید را امیدی نداشته باشید.

اگر بازیکن باهوشی باشید، می‌توانید از دایره به نفع خود استفاده کنید و استراتژی‌های مختلفی را به کار بگیرید. برای نمونه در داخل دایره کمین کرده و دشمنانی که عقب مانده‌اند و در تلاش هستند تا سریعا وارد دایره شوند را غافلگیر کنید. باید بدانید که دشمنان هم از همین تکنیک‌ها استفاده می‌کنند، برای مثال در نزدیکی یا روی پل کمین کرده و انتظار شما را می‌کشند. بنابر این تلاش کنید تا ورود به دایره را به لحظات پایانی و حساس را عقب نیندازید.

– اهمیت تجهیزات

اولین کار شما پس از ورود به نقشه بازی، یافتن اسلحه است. از ساختمانی به ساختمان دیگر بروید و هر آن چه که فکر می‌کنید نیاز است را بردارید. اسلحه، تنها دغدغه شما نیست و باید به فکر پیدا کردن جلیقه ضدگلوله مناسب، کوله پشتی و آیتم‌های سلامتی هم باشید. البته پیدا کردن بهترین تجهیزات، شما را شکست ناپذیر نمی‌کنند اما کمی قوی‌تر می‌شوید و همین تفاوت‌ها می‌توانند شما را از یک مرگ قطعی نجات دهند.

همیشه در جستجوی آیتم‌های بهتر باشید و پس از اینکه دشمنی را از بین بردید، با احتیاط به سراغ او بروید تا ببینید چه چیزهایی برای شما دارد.

 

بازی PUBG و ۱۲ نکته برای تازه واردها

 

– مدیریت فهرست آیتم‌ها
حتی اگر بهترین کوله پشتی بازی را هم پیدا کنید، باز هم تعداد محدودی آیتم را می‌توانید با خود به همراه داشته باشید. شما با توجه به سبک بازی خود، باید بدانید به چه چیزهایی نیاز دارید و هر چیز غیرضروری را کنار بگذارید.

با کمی بازی کردن، متوجه خواهید شد که چه زمان ها چه ارزشمند هستند و چه آیتم‌هایی را لازم ندارید اما بعضی از چیزها را همیشه با خود به همراه داشته باشید، حتی اگر با سبک بازی شما سازگار نیستند، برای مثال نارنجک دودزا. زمانی که در وضعیت بدی گرفتار شده‌اید و راه فرار ندارید، می‌توانید آن را به زمین انداخته و در میان دودها از محل حادثه دور شوید.

اگر قطعه مهمی از یک اسلحه پیدا کردید اما خود آن اسلحه را ندارید، قطعه را با خود همراه کنید تا شاید در ادامه به اسلحه مورد نظر برسید. بسته‌های سلامتی را هم فراموش نکنید که اهمیت زیادی دارند و آن‌ها را همیشه بردارید. یک نکته دیگر هم که باید توجه داشته باشید این است که یک جلیقه آسیب دیده درجه ۳ (Tier 3)، باز هم بهتر از یک جلیقه سالم درجه یک است، پس اشتباها آن را تعویض نکنید.

– صدا مهم‌تر از هر چیزی است

آگاهی محیطی در بازی PUBG اهمیت بالایی دارد. جزیره بازی آن قدر بزرگ است که شاید برای مدتی طولانی، هیچ بازیکن دیگری را مشاهده نکنید اما اگر می‌خواهید تا پایان کار در مسابقه باقی بمانید، باید دیگران را زودتر ببینید، در واقع قبل از اینکه آن‌ها شما را ببینند. اما مهم‌تر از تصویر، صدا است.

صدای شلیک شما از فواصل زیادی قابل شنیدن است، بنابر این هنگامی که وارد یک درگیری می‌شوید، بازیکنان کنجکاو دیگر هم به سوی شما خواهند آمد. صدای ماشین از صدای شلیک هم بیشتر است و در واقع حضور شما به همه بازیکنان اطراف اعلام می‌شود. صدای پا را هم نباید فراموش کرد، شما معمولا قبل از اینکه یک بازیکن را در نزدیکی خود ببینید، صدای پای او را می‌شنوید و اگر هدفون خوبی داشته باشید، این صداها به بهترین سلاح شما تبدیل می‌شوند و آمادگی بالایی برای مقابله با دشمنان خواهید داشت. گوش شما از هر اسلحه‌ای می‌تواند کارآمدتر باشد، پس از آن به خوبی استفاده کنید.

– هنر لوت کردن
پنهان شدن درون دایره برای ۲۰ دقیقه و منتظر ماندن شاید شما را تا ۱۰ نفر پایانی برساند اما کمتر پیش می‌آید که به نفر اول نقشه تبدیل شوید. به این دلیل که در این مدت، بازیکنان باقی مانده توانسته‌اند تجهیزات و اسلحه خود را تا بالاترین حد ممکن ارتقا دهند و شما تمام این مدت را بیهوده هدر داده‌اید. درست است که باید احتیاط را رعایت کنید اما این سبک بازی بزدلانه، شما را به جایی نمی‌رساند.

پس تا وقتی که کاملا آماده نیستند و بهترین تجهیزات را ندارید، زمان را تلف نکرده و در جستجوی لوت بهتر باشید. مناطقی همچون مدرسه، پایگاه نظامی و ساختمان‌های بزرگ همیشه بهترین لوت را دارند و به همین دلیل، بازیکنان زیادی جذب آن‌ها می‌شوند، هر چه قدر ریسک بیشتری کنید، جایزه بهتری دریافت خواهید کرد. در مجموع، لوت کردن را فراموش نکنید و برای یافتن آیتم‌های بهتر، همیشه در حرکت باشید.


– نوع شلیک اسلحه‌های خوب را یاد بگیرید

اسلحه‌های زیادی در بازی وجود دارد و اکثر آن‌ها از نظر قدرت برابر نیستند. بر روی اکثر اسلحه‌ها می‌توانید قطعات مختلفی هم سوار کنید که کیفیت آن‌ها را بهبود می‌بخشد. بهتر است که تمرکز اصلی خود را بر روی اسلحه‌هایی همچون M16A و AKM بگذارید. این اسلحه‌ها در موقعیت‌های مختلف نزدیک و دور، کاربردی هستند و شما را راضی خواهند کرد اما باید طرز شلیک کردن با آن‌ها را یاد بگیرید. اسلحه‌های تک تیرانداز هم عالی هستند و از پرطرفدارترین اسلحه‌های بازی به حساب می‌آیند.

ابتدا ببینید کدام اسلحه‌ها با سبک بازی شما سازگارتر است، سپس کار با آن‌ها را به خوبی یاد بگیرید. نقاط ضعف و قدرت خود را پیدا کنید و با تمرین، در اسلحه‌های مختلف حرفه‌ای شوید. فراموش نشود که همیشه اسلحه‌های مورد علاقه خود را به سرعت پیدا نمی‌کنید، پس همیشه آمادگی کار با هر چیزی را داشته باشید، حتی شات گان.

– استفاده درست از بسته‌های سلامتی و آدرنالین

بسته‌های سلامتی مختلف، بانداژها، داروهای مسکن و نوشیدنی‌های انرژی‌زا از آیتم‌های کلیدی بازی هستند. هر کدام از این آیتم‌ها به شکل مختلفی عمل می‌کنند اما شما به همه آن‌ها نیازمند خواهید بود.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا شاید در ظاهر ضروری به نظر نرسند اما قدرت شما را افزایش می‌دهند و قبل از لحظات حساس، با استفاده از آن‌ها می‌توانید به شرایط ایده آلی برسید. هر آنچه که دارید را در اوایل یا اواسط بازی مصرف نکنید و برای لحظات حساس پایانی، این آیتم‌ها را به تعداد کافی، رزرو داشته باشید. این نکته را هم در ذهن داشته باشید که هنگام استفاده از این آیتم‌ها، توانایی شلیک ندارید، پس از آن‌ها در موقعیت مناسب و هنگامی که سنگر دارید، استفاده کنید.

– مواظب منطقه خطر (Red Zone) باشید
گاهی بر روی نقشه می‌بینید که یک دایره قرمز بر روی یک منطقه قرار گرفته است. پس از چند دقیقه، ده‌ها بمب در آن منطقه منفجر می‌شود و می‌تواند هر کسی را نابود کند. اگر احیانا در داخل منطقه خطر حضور داشتید، یک پوشش مناسب پیدا کنید و در فضای باز نباشید.

حضور در منطقه خطر البته لزوما به معنای مرگ شما نیست و اگر بدشانس نباشید، هیچ بمبی بر روی سر شما نمی‌افتد اما در مجموع از آن دوری کنید.

– در سنگرهای امن پناه بگیرید

گلوله‌ها از درختان عبور نمی‌کنند پس اگر در فضای باز هستید، در نزدیکی درخت‌ها باشید. شما می‌توانید در میان علف‌ها پنهان شوید اما اگر دیده شوید، به راحتی کشته خواهید شد. گلوله‌ها از داخل در عبور می‌کنند اما از دیوارها خیر. شما با استفاده از کلید Q و E در کامپیوتر، می‌توانید به اطراف نگاه کرده و کل بدن خود را نشان ندهید که مکانیک بسیار کارآمدی است.

هر زمان هم کشته شدید، به این فکر کنید که دلیلش چه چیزی بوده است و سعی کنید اشتباهات خود را دوباره تکرار نکنید. در طول هر مسابقه، همیشه به فکر یک سنگر مناسب بوده و برای خود یک راه فرار احتمالی متصور باشید تا اگر اوضاع مطابق میل شما پیش نرفت بتوانید پنهان شوید و عقب نشینی کنید.

– تمام هوش و ذکاوت خود را به کار بگیرید

اگر از مغز خود استفاده نکنید، بهترین تجهیزات و اسلحه‌های بازی PUBG هم نمی‌توانند به شما کمک کنند. این بازی به واکنش‌های سریع و قدرت تصمیم گیری بالا نیاز دارد. شما باید در هر موقعیت، چه کاری باید انجام دهید و هر چه قدر کم اشتباه‌تر ظاهر شوید، شانس بالاتری برای پیروزی خواهید داشت.

همیشه باید جوانب را در نظر بگیرید و احتیاط کنید. باید بدانید چه زمانی در موقعیت مناسب هستید و می‌توانید درگیر شوید و چه زمانی شرایط خوبی ندارید و باید از معرکه فرار کنید. باید بدانید چه گونه از هر موقعیت به سود خود استفاده نمایید و چه زمانی باید به نابودی دشمن بپردازید.

اما همه این‌ها بدین معنا نیست که نباید از بازی لذت ببرید، شما می‌توانید هر آن طور که دوست دارید بازی کنید و اگر هدف اصلی شما پیروزی نیست، می‌توانید به آزمون و خطا پرداخته و تاکتیک‌های مختلفی را در بازی پیاده‌سازی کنید. می‌توانید همان اول بازی در شلوغ‌ترین نقطه نقشه پریده و درگیری را آغاز کنید یا کارهای دیوانه‌وار مختلفی در جهان بازی انجام دهید. اما همیشه از شکست‌های خود درست بگیرید و سعی کنید پیشرفت داشته باشید.

 

  • vahid fadaei
  • ۰
  • ۰

اپل سال آینده یک آیپد مینی ۸.۵ اینچی معرفی می‌کند

اپل سال آینده یک آیپد مینی ۸.۵ اینچی معرفی می‌کند

اپل سال آینده یک آیپد مینی ۸.۵ اینچی معرفی می‌کند

اپل سال آینده یک آیپد مینی ۸.۵ اینچی معرفی می‌کند

اپل سال آینده یک آیپد مینی ۸.۵ اینچی معرفی می‌کند

افشاگران می‌گویند اپل امسال از یک آیپد ۱۰.۸ اینچی و سال آینده از یک آیپد مینی ۸.۵ اینچی با بهره‌گیری از شارژر پرسرعت ۲۰ وات رونمایی می‌کند.

 

طی هفته‌های گذشته اپل همواره در رأس اخبار حضور داشته است. این کمپانی چند شب پیش میزبان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود موسوم به WWDC البته این بار به صورت آنلاین بود که در آن از جدیدترین سیستم عامل آیفون‌ها، آی او اس ۱۴ رونمایی کرد. علاوه بر این، خبرها در مورد خانواده آیفون ۱۲ نیز تو این روزها داغ بوده است.

 

آیپد مینی ۸.۵ اینچی در سال آینده و آیپد ۱۰.۸ اینچی در امسال

حالا مینگ چی کو که سابقه‌ی درخشانی در پیش‌بینی در مورد محصولات اپل دارد، جزئیاتی از نسل آینده تبلت‌های آیپد مینی را منتشر کرده است. کو می‌گوید اپل امسال یک آیپد ۱۰.۸ اینچی رونمایی خواهد کرد، در حالی که سال آینده نیز قصد دارد از یک آیپد مینی ۸.۵ اینچی جدید پرده برداری کند. البته هنوز باید منتظر ماند و دید که آیا این آیپد کوچک جثه، عضوی از خانواده آیپد ایر خواهد بود یا با پسوند Mini عرضه می‌شود. پیشتر تأیید شده بود مدل ۸.۵ اینچی آیپد اپل در خانواده iPad Mini قرار می‌گیرد و جایگزین آیپد مینی خواهد شد که ماه مارس سال ۲۰۱۹ معرفی شد.

به تازگی تصویری از یک شارژر اپل با توان ۲۰ وات نیز در فضای مجازی منتشر شده است. کو می‌گوید اپل احتمالاً این شارژر را در داخل جعبه هر دو آیپد نام برده قرار خواهد داد. این درحالیست که ما گزارش‌هایی را مبنی بر حذف ایرپاد (هدفون سیمی اپل) و آداپتور شارژر از داخل جعبه آیفون‌های آینده را دریافت کرده‌ایم. اگر این واقعیت داشته باشد، شما باید هر دو آن‌ها را جداگانه خریداری کنید! یک گوشی بدون شارژر، آن هم در سال ۲۰۲۰؟

انتظار می‌رود اپل امسال ۴ مدل از خانواده آیفون ۱۲ ، دو مدل بالارده با نمایشگرهای ۶.۷ اینچی و ۶.۱ اینچی و دو مدل استاندارد و پایین‌رده با نمایشگرهای ۵.۷ اینچی و ۶.۱ اینچی را معرفی کند. همینطور اپل دو مدل را با نسخه ۴G عرضه می‌کند، در حالی که دیگر مدل‌ها همگی ۵G هستند.

  • vahid fadaei
  • ۰
  • ۰

کاربران ایرانی در کدام شبکه‌های اجتماعی بیشترین فعالیت را دارند؟

 

کاربران ایرانی در کدام شبکه‌های اجتماعی بیشترین فعالیت را دارند؟

کاربران ایرانی در کدام شبکه‌های اجتماعی بیشترین فعالیت را دارند؟

کاربران ایرانی در کدام شبکه‌های اجتماعی بیشترین فعالیت را دارند بر اساس آماری که استارتاپ «نوین‌هاب» (پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی) منتشر کرده، تلگرام و واتساپ پرجمعیت‌ترین پیام‌رسان‌های داخل ایران هستند

و از آن سو پیام‌رسانی مانند سروش در جایگاهی بالاتر از توییتر و فیس‌بوک در میان کاربران ایرانی قرار دارد.

در گزارشی که گزارشی که نوین‌هاب منتشر ساخته واتس‌اپ و تلگرام هر کدام با بیش از ۴۷ میلیون کاربر محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی ایرانیان هستند.

در این میان واتس‌اپ با داشتن ۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در صدر پیام‌رسان‌های مورد استفاده ایرانیان است و تلگرام با ۴۷ میلیون و ۲۵۰ هزار کاربر با اختلاف کمی در جایگاه دوم است.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که تلگرام بیش از دو سال است که در کشور فیلتر شده ولی به نظر می‌رسد فیلترینگ تاثیری در استفاده از این پیام‌رسان در بین ایرانیان نداشته است.

کاربران ایرانی در کدام شبکه‌های اجتماعی بیشترین فعالیت را دارند؟

 

در ادامه رتبه‌بندی اپلیکیشن‌های ایرانی می‌‌توان دید که اینستاگرام سومین اپلیکیشن محبوب ایرانیان است و ۴۴ میلیون کاربر دارد.

لینکدین و فیس‌بوک هم با ۲ میلیون و ۷۰۰هزار و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر با فاصله زیاد جزو شبکه‌های اجتماعی نسبتا مورد توجه ایرانیان هستند. باید گفت آمار ایرانیان فیس‌بوک روز به روز کمتر می‌شود و آمار ایرانیان فعال در لینکدین نیز نشان از بلوغ تجارت آنلاین در کشور دارد.

سروش پلاس پیام‌رسان ایرانی با ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار کاربر تنها شبکه اجتماعی محلی است که در کنار شبکه‌های خارجی حضور قدرتمندی در بین مردم دارد و کمی پایین‌تر از سروش پلاس، شبکه اجتماعی توییتر قرار دارد که ۲ میلیون کاربر ایرانی را در خود گنجانده است.

کاربران ایرانی در کدام شبکه‌های اجتماعی بیشترین فعالیت را دارند؟

 

کاربران ایرانی در کدام شبکه‌های اجتماعی بیشترین فعالیت را دارند بر اساس آمار نوین‌هاب بیشترین پست‌هایی که توسط مردم نوشته می‌شود به شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام مربوط است.

نکته جالب اینجاست که فعالیت ایرانیان و نوشتن پست توسط آنها در فیس‌بوک رتبه سوم را در اختیار دارد. و در ادامه پلتفرم‌هایی چون توییتر، لینکدین، پینترست، بله، تامبلر، آپارات و یوتوب و گپ مشاهده می‌شود و در نهایت می‌توان گفت سه پلتفرم ایرانی هستند که مورد توجه تولیدکنندگان محتوا قرار گرفته‌اند.

کسب‌وکارهای ایرانی نیز بیشترین حضور خود را در اینستاگرام و سپس در تلگرام دارند.

آنها پس از این دو مورد در بسترهایی چون فیس‌بوک و لینکدین و البته توییتر فعالیت دارند. در ادامه نیز در آپارات، پینترست، یوتوب، بله، تامبلر و گپ فعالیت می‌کنند. به‌طور دقیق‌تر می‌توان گفت اینستاگرام حدود ۵۸ درصد از سهم کل کسب‌وکارها در فضای شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده است و پس از آن با اختلافی زیاد، تلگرام با حدود ۱۱ درصد در جایگاه دوم است. فیس‌بوک با ۹ درصد، لینکدین با ۶ درصد و توییتر با حدود ۴ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. آپارات با ۴۷/ ۳ درصد محبوب‌ترین شبکه اجتماعی کسب‌وکارهای ایرانی است و پیام‌رسان‌های بله و گپ نیز در جایگاه‌های بعدی قرار دارند، هرچند سهم این دو پیام‌رسان از کسب‌وکارها نسبتا پایین و به ترتیب ۳۸/ ۰ درصد و ۱۷/ ۰درصد است.

کاربران ایرانی در کدام شبکه‌های اجتماعی بیشترین فعالیت را دارند؟

کاربران ایرانی در کدام شبکه‌های اجتماعی بیشترین فعالیت را دارند

نوین‌هاب در گزارش خود تاکید دارد که «عکس» محبوب‌ترین قالب محتوایی در بین کاربران است و حدود ۵۵ درصد محتواها پیرامون عکس‌ها می‌چرخد.

رتبه‌های بعدی محتوای مورد علاقه ایرانیان نیز تا حد زیادی پیرامون عکس و مسائل بصری می‌چرخد به طوری که استوری با ۲۲، آلبوم با ۱۰ و ویدئو با ۹ درصد در جایگاه‌های بعدی محبوب‌ترین قالب‌های محتوایی کاربران ایرانی قرار دارند.

کاربران ایرانی در کدام شبکه‌های اجتماعی بیشترین فعالیت را دارند

پنج هشتگ پرطرفدار ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی عبارتند از .تهران .هنر .معماری .ایران .لاکچری. همچنین پرترافیک‌ترین لوکیشن ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی عبارتند از تهران، پاسداران، شیراز، اصفهان و ایران.

براساس این گزارش پرترافیک‌ترین ساعات شبکه‌های اجتماعی عمدتا بین ساعت ۱۰ تا ۱۵ است. در این میان، ساعت ۱۱ پرترافیک‌ترین ساعت روز را به خود اختصاص داده است.

با نگاهی به آمار نوین‌هاب می‌توان گفت که شبکه اجتماعی اینستاگرام، که جزو معدود پلتفرم‌های بین‌المللی مصون مانده از تیغ سانسور است در بین ایرانیان طرفدار زیادی دارد و کسب‌وکارها نیز با علم بر این موضوع، در این شبکه بیشترین فعالیت را صرف می‌کنند؛ فعالیتی که قاعدتا بی‌هزینه نبوده و سرمایه‌گذاری کسب‌وکارها چه از نوع خانگی چه از از نوع کسب‌وکارهای بزرگ را با خود به همراه دارد.

زمزمه‌های مخالفت مجلس یازدهم با فعالیت اینستاگرام اما نشان می‌دهد که نمایندگان خانه ملت نوک پیکان حمله خود را به سمت محبوب‌ترین اپلیکیشن ایرانی هدف قرار داده‌اند و البته آمار تلگرام در این گزارش نشان می‌دهد که فیلترینگ یک پلتفرم نتوانسته از محبوبیت آن چندان بکاهد.

همچنین باید گفت که با وجود حمایت‌های بسیار و تبلیغات متعدد، استفاده کاربران ایرانی از پیام‌رسان‌های بومی هنوز آنچنان رشد پیدا نکرده و در این میان تنها یکی دو مورد هستند که توانستند به یک محبوبیت نسبی دست پیدا کنند و برخی از اپلیکیشن‌ها که بارها در رسانه ملی و بیلبوردها تبلیغ می‌شوند، هنوز راهی از پیش نبرده‌اند. این آمارها نشان می‌دهد که کاربران لزوما رفتاری مطابق با خواست مقررات‌گذاران انجام نمی‌دهند.

 

  • vahid fadaei
  • ۰
  • ۰

تلسکوپ Spektre RG تصویری شگفت‌انگیز از جهان در پرتو ایکس منتشر کرد.

تصویری شگفت‌انگیز از تلسکوپ Spektre RG از جهان در پرتو ایکس منتشر شد.

تصویری شگفت‌انگیز از تلسکوپ Spektre RG از جهان در پرتو ایکس منتشر شد.

 

تصویری شگفت‌انگیز از تلسکوپ Spektre RG

تصویری شگفت‌انگیز از تلسکوپ Spektre RG

تصویری شگفت‌انگیز از تلسکوپ Spektre RG که یک تلسکوپ آلمانی روسی است منتشر شده است که می‌تواند به بسیاری از پرسش‌ها پاسخ دهد.

تلسکوپ فضایی آلمانی-روسی موفق به ثبت نقشه‌‌ای جدید از آسمان شب با پرتوی ایکس شده است. در این تصویر بخش زیادی از فعالیت‌های کیهانی مثل افزایش سرعت، گرما و تقسیم شدن ماده و همچنین سیاهچاله‌ها، انفجارهای ستاره‌ای و گازهای داغ ثبت شده‌اند. داده‌های این تصویر از ابزار eRosita به دست آمدند که روی فضاپیمای اسپکتر آرجی نصب شدند. تلسکوپ مداری اسپکتر آرجی در ژوئیه‌ی سال گذشته به فضا پرتاب شد و در موقعیت رصد ۱/۵ میلیون کیلومتری زمین قرار گرفت. این تلسکوپ در ماه دسامبر، فعالیت خود را از سر گرفت و به بررسی اعماق فضا پرداخت.اولین مجموعه داده‌های تمام نمای eRosita از آسمان به شکل تصویر ذیل منتشر شدند. این تصویر روی یک میلیون منبع پرتوی ایکس ثبت شده است. به گفته‌ی کرپال ناندرا، سرپرست گروه اخترفیزیک پرانرژی مؤسسه‌ی فیزیک فرازمینی مکس پلنک (MPE) در آلمان:

تعداد پرتوهای ایکس را می‌توان معادل پرتوهای کشف شده در کل تاریخچه‌ی نجوم پرتوی ایکس در ۶۰ سال گذشته دانست. ما منابع شناخته‌شده‌ی پرتوهای ایکس را صرفا در طی ۶ ماه دو برابر کردیم. داده‌ها فوق العاده  هستند و می‌توانند زمینه‌سازی تحول در نجوم پرتوی ایکس باشند.

تلسکوپ آلمانی روسی Spektre RG نقشه‌‌ی پرتوی ایکسی از جهان منتشر کرده است

 

تصویری شگفت‌انگیز از تلسکوپ Spektre RGدر نقشه‌ی به‌دست‌آمده از نگاشت آتیوفبکار برده شده است که کره‌ی آسمان را به صورت یک بیضی باز می‌کند. نوار میانی، صفحه‌ی کهکشان راه شیری را نشان می‌دهد و مرکز کهکشان در میانه‌ی بیضی قرار می‌گیرد. تصویر برای کمک به درک جزئیات، به صورت رنگی کدگذاری شده است. رنگ‌های آبی نشان‌دهنده‌ی پرتوهای پرانرژی ایسک (۱ تا ۲.۳ کیلوالکترون ولت، keV)؛ رنگ سبز طیف میانی (۰.۶ تا ۱ کیلوالکترون ولت) و رنگ قرمز بخش‌های کم انرژی‌تر (۰.۳ تا ۰.۶ کیلوالکترون ولت) را نشان می‌دهند.

رنگ‌های سبز و زرد شکلی قارچ گونه را بوجود آورده اند و بخش‌های وسیعی از نقشه را پوشانده‌اند. این بخش‌ها نشان‌دهنده‌ی گازهای داغ داخل و خارج از کهکشان هستند و اطلاعاتی را درباره‌ی چگونگی شکل‌گیری و تکامل کهکشان راه‌ شیری ارائه می‌دهند.

برخی نقاط بزرگ‌تر، بازیگران شناخته‌شده‌ای در آسمان شب هستند. بخش زرد درخشان بالای صفحه در منتهی الیه سمت راست، تراکم بقایای سوپرنوا (بقایای ستاره‌هایی که منفجر شده‌اند و امواج ضربه‌ای آن‌ها منجر به داغ شدن توده‌های گاز و غبار شده‌اند) را نشان می‌دهند. این نقاط با بقایای سوپرنوای ولا احاطه شده‌اند. بقایای سوپرنوایی که هزاران سال پیش رخ داده ولی هشتصد سال نوری از زمین فاصله دارد.

توزیع درخشش قرمز در قسمت بالا و پائین نقشه، نشر پرتوی ایکس از گاز داغ فرا کهکشانی است. در بخش‌های سفید هم می‌توانید آثاری از سیاهچاله‌های غول‌آسا را مشاهده کنید.

در واقع، ۸۰ درصد از کل منابع پرتوی ایکس موجود در این نقشه را سیاهچاله‌های غول‌آسایی تشکیل می‌دهند که در مرکز کهکشان‌های دوردست قرار دارند. این سیاهچاله‌ها با نیروی گرانشی قوی خود ماده را جذب می‌کنند و پرتوی ایکس آزاد می‌کنند.

برخی از سیاهچاله‌های غول‌آسا مربوط به آغاز جهان هستند. زمانی که سن جهان به یک میلیارد سال می‌رسید؛ یعنی برابر با ۱۰ درصد از عمر کنونی آن. ماهواره‌ی اسپکتر آرجی و ابزار آن، eRosita، هفت نقشه‌ی دیگر از آسمان تمام نما را در طول سه سال و نیم آینده جمع‌آوری خواهند کرد. به این ترتیب تلسکوپ قادر به تصحیح داده‌ها، حذف اختلال‌ها و نویزها است اما می‌تواند به درک عمیق‌تر کیهان کمک کند و منابع کم‌نورتر را هم شناسایی کند.

تصویری شگفت‌انگیز از تلسکوپ Spektre RGیکی از اهداف کلیدی eRosita، تهیه‌ی نقشه‌ای از توزیع گازهای داغی است که پرتوی ایکس منتشر می‌کنند و از خوشه‌های کهکشانی منتشر می‌شوند.

ستاره‌شناس‌ها امیدوارند با استفاده از این  تصویری شگفت‌انگیز از تلسکوپ Spektre RG به دیدگاه‌های تازه‌ای درباره‌ی ساختار جهان و تغییرات آن به مرور زمان برسند. همچنین می‌توانند به سرنخ‌هایی درباره‌ی ماهیت انرژی تاریک برسند. نیروی اسرارآمیزی که کیهان را با سرعتی باورنکردنی منبسط می‌کند. به گفته‌ی پروفسور ناندرا:

پی بردن به ماهیت انرژی تاریک می‌تواند جایزه‌ی بزرگ این مأموریت باشد؛ اما تنها در پایان مأموریت میسر خواهد بود. با هشت نقشه‌‌ی تمام‌نما می‌توانیم به بررسی عمیق جهان دوردست بپردازیم. در درجه‌ی اول تلاش می‌کنیم کل خوشه‌های کهکشانی جهان را که بالاتر از حد مشخصی هستند کشف کنیم. در حال حاضر به نمونه‌ی ده هزارتایی از خوشه‌ها رسیده‌ایم اما امیدواریم تصویری از ۱۰۰ هزار خوشه‌ی کهکشانی را کشف کنیم.

بزاری آلمانی روی فضاپیمای اسپکتر آرجی است. فضای اشغالی این ابزار به اندازه‌ی اتاقی است که روی یک اتوبوس سوار شده است. این ابزار در کنار ابزار روسی موسوم به ART-XC قرار دارد که به انرژی‌های بالاتر تا ۳۰ کیلوالکترون ولت حساسیت نشان می‌دهد. هر دو ابزار eRosita و ART-XC از هفت ماژول آینه‌ای لوله‌ای برای احاطه‌ی پرتوی ایکس روی آشکارسازهای دوربین حساس خود استفاده می‌کنند.

  • vahid fadaei
  • ۰
  • ۰

فورد رانندگی بدون دخالت دست را به موستانگ می آورد

فورد رانندگی بدون دخالت دست را به موستانگ می آورد

فورد رانندگی بدون دخالت دست را به موستانگ می آورد

فورد رانندگی بدون دخالت دست را به موستانگ Mach-E می‌آورد.فورد یکی از خودروسازان سنتی است که با جدیت تمام بابهره‌گیری از فناوری تکنولژی  خودران و پیشرانه‌های الکتریکی را پشتیبانی میکند. این شرکت آمریکایی با رونمایی از کراس‌اوور برقی Mach-E در پاییز گذشته رسما به بازار خودروهای برقی وارد عرضه تولید شد و حالا با تجهیز این مدل به سیستم دستیار فعال رانندگی (Active Drive Assist) می‌خواهد توانمندی‌های خود در زمینه فناوری خودران را به رقیبان خود نشان میدهد

رانندگی بدون دخالت دست در واقع نسخه تکامل‌یافته از سیستم کروز کنترل هوشمند فعال با قابلیت حفظ خودرو در بین خطوط محسوب می‌شود. تکمیل‌کننده عملکرد این سیستم دوربین پیشرفته نصب شده در مقابل راننده است که حتی در صورت استفاده از عینک آفتابی، توانایی ردیابی چشمان او را دارد.

 

رانندگی بدون دخالت دست در واقع نسخه تکامل‌یافته از سیستم کروز کنترل هوشمند فعال با قابلیت حفظ خودرو در بین خطوط محسوب می‌شود. تکمیل‌کننده عملکرد این سیستم دوربین پیشرفته نصب شده در مقابل راننده است که حتی در مواقع ضرروی از عینک آفتابی این امکان را دارد که چشمان او را ردیابی کند

قابلیت ردیابی چشم به خاطر تجهیز موستانگ به حالت رانندگی بدون دخالت دست (هندزفری/Handsfree) توسعه یافته است. همانطور که از نام این حالت مشخص است با انتخاب آن رانندگان می‌توانند در اتوبان‌های دو طرفه و مناطقی که از قبل مشخص  و نقشه برداری شده است، دستان خود را از روی فرمان بردارند.

به گفته فورد سیستم دستیار فعال رانندگی در بیش از 100 هزار مایل از اتوبان‌های دو طرفه 50 ایالت متحده و کانادا قابل بهره برداری است. هنگام فعال بودن این سیستم، راننده باید به طور مداوم مسیر پیش رو را تحت نظر داشته باشد. چنانچه به هر دلیلی وی تمرکز یا هوشیاری خود را از دست دهد، سیستم مذکور شروع به اخطار دادن نموده و از سرعت خودرو می‌کاهد.

 

 

  • vahid fadaei
  • ۰
  • ۰

کاربرد هوش مصنوعی در زمینه درمان و پزشکی

کاربرد هوش مصنوعی در زمینه درمان و پزشکی به طور کلی قرار است زندگی انسان را رو به بهبودی   و راحتر کند. یکی از زمینه هایی که می تواند بسیار کارآمد باشد و سبک  زندگی انسان ها را بالاتر ببرد، خدمات درمان، در علم پزشکی می باشد. به طور کلی استفاده از هوش مصنوعی در فرآیندهای درمانی و پزشکی و… باعث می شود که کمک بزرگی برای پزشکان و بیماران و همچنین برای بیمارستان هایی که از این فناوری استفاده می کنند، داشته باشد.

کاربرد هوش مصنوعی در زمینه درمان و پزشکی

هوش مصنوعی کاربردهای بیشماری در زمینه پزشکی و درمان دارد. به این دلیل که  کاربرهای بیشمار آن است که از تشخیص ارتباط بین کدهای ژنتیکی گرفته تا استفاده از ربات های هوش مصنوعی برای عمل های جراحی دشوار، همه و همه در زمره کاربرهای هوش مصنوعی در زمینه پزشکی می باشد. هوش مصنوعی با همه این کاربردهایش توانسته دوره مدرنی را در خدمات درمان و سلامتی ایجاد کند و آن را به سطح دیگری ببرد.

در ادامه نمونه هایی از کاربرد هوش مصنوعی در زمینه پزشکی را بررسی می کنیم:

کاربردهای هوش مصنوعی درپزشکی کاربردهای هوش مصنوعی درپزشکی[/caption]

استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص دقیق تر و کاهش خطاهای پزشکی

در سال ۲۰۱۵ دلیل ۱۰ درصد از مرگ و میرها در آمریکا رقم بسیار زیادی اشتباه بیماری و خطاهای پزشکی عنوان شد. به همین دلیل یکی از کارهای مهم هوش مصنوعی در زمینه درمان و پزشکی، می تواند کاهش خطاهای پزشکی و کمک به تشخیص درست بیماری ها باشد.

عدم اطلاع دقیق و کامل از سوایق بیماری افراد یکی از دلایل مهمی است که می تواند منجر به خطاهای پر هزینه و مرگ آور پزشکی شود. با توجه به همه مطالعات، هوش مصنوعی می تواند با سرعت بسیار زیادی یک بیماری را پیش بینی و یا تشخیص دهد. برای مثال در یک مطالعه، مدل هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم ها و یادگیری عمیق توانست در تشخیص مورد سرطان سینه بهتر از ۱۱ پاتولوژیست دیگر عمل کند.

[caption id="attachment_20" align="alignright" width="300"]پیشرفت هوش مصنوعی در علم پزشکی پیشرفت هوش مصنوعی در علم پزشکی[/caption]

توسعه داروهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی

صنعت داروسازی همواره هزینه بسیار بالایی را برای تحقیق و توسعه دارد، که لازمه این تحقیقات هزارات ساعت زمان و هزاران نیروی انسانی می باشد که این موارد مبلع بسیار زیادی می طلبد. آمار نشان داده که انجام آزمایش های پزشکی بر روی هر دارو حدود ۲.۶ میلیارد دلار هزینه نیاز دارد، در حالی که فقط  ۱۰ درصد از داروهایی که مورد آزمایش قرار می گیرند، قابلیت عرضه به بازار را دارند. با توجه به همه این موارد کمپانی های داروسازی با توجه به کاربردهای زیادی که هوش مصنوعی می تواند در این زمینه به همراه داشته باشد، به سمت استفاده از هوش مصنوعی رفته اند.

 

کاربرد هوش مصنوعی در زمینه درمان و پزشکی

یکی از موارد مهمی که استفاده از هوش مصنوعی در تولید دارو منجر به موفقیت چشمگیری شد در سال ۲۰۰۷ روی داد. در این سال، محققان سعی کردند تا با استفاده از رباتی به نام آدام بر روی عملکرد مخمرها تحقیق و بررسی انجام دهند. آدام میلیاردها نقطه داده را در پایگاه داده های عمومی برای فرضیه در مورد عملکرد 19 ژن درون مخمر، پیش بینی کرد و 9 فرضیه جدید و دقیق را پیش بینی کرد. دوست ربات آدام ، به نام حوا . که یک ماده اصلی در خمیر دندان‌ها است، می تواند با انگل های زاینده مالاریا مبارزه کند.